دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴

اثربخشی دوره توانبخشی شناختی رایانه‌ای در ارتقای کارکردهای اجرایی و خودمدیریتی دانشجویان (1403) / قائمی ، الهام، نویسنده بازکردن سند0516.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهقائمی ، الهام، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/516 1403
عنوان :اثربخشی دوره توانبخشی شناختی رایانه‌ای در ارتقای کارکردهای اجرایی و خودمدیریتی دانشجویان
تکرار نام مولف :الهام قائمی
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1403
شناسه افزوده :پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
ت‍وان‍ب‍خ‍ش‍ی‌ ؛ کارکردهای اجرایی ؛ خودمدیریتی
چکیده :هدف از این پژوهش ارتقا کارکردهای اجرایی و خودمدیریتی دانشجویان از طریق توانبخشی شناختی رایانه‌ای بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از لحاظ روش نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون ـ پس‌آزمون با گروه کنترل می‌باشد. جامعه آماری شامل دانشجویان (سن 18 تا 30 سال) در سال 1403- 1402 بود. نمونه پژوهش حاضر 22 نفر از دانشجویان 18 تا 30 ساله بودند که به‌صورت دردسترس انتخاب شدند و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند. جهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه خودمدیریتی تانجنی، بامسیتر، و بونی (2004)، پرسشنامه توانایی‌های شناختی (نجاتی، 1392)، د) آزمون آن‌بک (N-Back)، آزمون دسته‌بندی کارت‌های ویسکانسین (Wisconsin Card Sorting Test) و آزمون بروانرو (Go-No Go Task) استفاده شد. در این پژوهش بسته توانبخشی شناختی رایانه‌ای طی 12 جلسه اجرا شد. نتایج حاصل نشان داد که توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر ارتقا انعطاف‌پذیری شناختی دانشجویان تأثیر نداشت. توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر ارتقا بازداری (دقت اجرا، دقت مهار) دانشجویان تأثیر داشت. توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر ارتقا حافظه فعال (پاسخ درست) دانشجویان تأثیر داشت. توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر ارتقا توانایی‌های شناختی دانشجویان تأثیر داشت. توان‌بخشی شناختی رایانه‌ای بر ارتقا خودمدیریتی دانشجویان تأثیر داشت
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10488
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0516‭MA ‭/516 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.