محقق در این پژوهش به پژوهش حاضر با هدف استفاده و رضایتمندی دانشجویان دختر تهرانی از رسانههای صوتی نوین (مورد مطالعه دانشجویان دانشکده رفاه) پرداخته است. با توجه به هدف و فرضیهها، تحقیق حاضر به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از حیث روش موردی است. که اطلاعات آن به شیوه میدانی و غیر میدانی جمع آوری گردیده است. جامعه آماری این تحقیق متشکل از 1000 نفر دانشجویان دختر دانشگاه رفاه میباشد. در این تحقیق با توجه به ویژگیهای جامعه آماری، شیوه نمونه گیری تصادفی ساده و استفاده از جدول مورگان 278 نفر به عنوان نمونه در نظر گرفته شد. محقق برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه 29 سوالی و 5 بعدی محقق ساخته ای بر اساس تکنیک دلفی تهیه گردید، سپس در یک نمونه مقدماتی با استفاده از تکنیک روایی محتوا، پرسشنامه مورد تائید قرار گرفتمحقق ساخته ای بر اساس تکنیک دلفی تهیه گردید، سپس در یک نمونه مقدماتی با استفاده از تکنیک روایی محتوا، پرسشنامه مورد تائید قرار گرفت. و با استفاده از روایی صوری و استفاده از ضریب اعتماد آلفای کرونباخ، ضریب پایایی بالای 8/0 برای آن محاسبه کرد، آزمون معادلات ساختاری برای پاسخ به فرضیههای تحقیق استفاده کرد. براساس نتایج و استفاده از آزمون علامت مشخص شد، شاخصههای مشخص در جامعه کمی به عنوان علل استفاده و رضایتمندی دانشجویان دانشکده رفاه در جهت کسب آگاهی و اطلاع رسانی از رسانههای صوتی نوین نیستند