دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
جمعه ۲۹ فروردین ۱۴۰۴

تاثیر آموزش‌های پیش‌دبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانش‌آموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان (1403) / حمرا ، سهیلا، نویسنده بازکردن سند0506.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهحمرا ، سهیلا، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/506 1403
عنوان :تاثیر آموزش‌های پیش‌دبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان آموزی دانش‌آموزان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان
تکرار نام مولف :سهیلا حمرا
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1403
شناسه افزوده :رجایی ، ملیحه، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
پیشرفت تحصیلی ؛ زبان‌آموزی و خرده آزمون‌های
چکیده :مسئله اصلی این پژوهش «نامشخص بودن تأثیر آموزش‌های پیش‌دبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان‌آموزی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی شهرستان کنگان» می‌باشد. هدف اصلی این پژوهش مقایسه تاثیر آموزش‌های پیش‌دبستانی بر پیشرفت تحصیلی درس زبان‌آموزی دانش‌آموزان پایه اول ابتدائی بود. سوال کلی آن عبارت از این است که بین دانش‌آموزانی که آموزش‌های پیش‌دبستانی را گذرانده اند با آنهایی که نگذارده اند در پیشرفت تحصیلی درس زبان‌آموزی تا چه میزان تفاوت وجود دارد؟ روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع‌آوری اطلاعات کمی و از نظر روش اجرا توصیفی از نوع علی– مقایسه ای است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش‌آموزان و معلمان پایه اول ابتدائی شهرستان کنگان در سال تحصیلی 1402-1403 می‌باشد. حجم نمونه 60 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی که 30 نفرآنان دوره آموزش پیش‌دبستانی را گذارنده بودند و30 نفر هم نگذارنده بودند. روش نمونه گیری چند مرحله ای است. روش‌های کتابخانه‌ای و میدانی بود.ابزار گردآوری داده‌ها شامل مصاحبه ساختار یافته، آزمون پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس زبان‌آموزی بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار یا واریانس و جدوال و نمودار) و آمار استنباطی (آزمون‌‌های T مستقل، آنالیز واریانس و ازتحلیل واریانس چند متغیره مانوا (MANOVA)) تحت نرم افزار spss انجام شد. یافته‌های پژوهش حاضر عبارت اند از این که: دانش‌آموزانی که دوره پیش‌دبستانی را گذرانده بودند، نسبت به دانش‌آموزانی که این دوره را نگذرانده بودند، از پیشر فت تحصیلی درس زبان‌آموزی در خرده آزمون‌های «شناخت واژگان تصویری، واژگان ربطی، واژگان شفاهی ، تشخیص واج آغازین یکسان و واج پایانی یکسان، نامیدن و تشخیص کلمات دارای واج آغازین و پایانی یکسان‌، انجام تقطیع واجی، نامیدن وحذف واج آغازین و فهم معنای کلمات» عملکرد بهتری داشتند. اما درخرده آزمون« نامیدن و حذف واج پایانی و روخوانی جملات» عملکرد مناسبی نداشتند
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10467
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0506‭MA ‭/506 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.