دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی (1403) / صفا ، معصومه، نویسنده بازکردن سند032.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهصفا ، معصومه، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/32 1403
عنوان :ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی
تکرار نام مولف :معصومه صفا
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1403
شناسه افزوده :رجایی ، ملیحه، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
سواد برنامه درسی ؛ خودکارآمدی ؛ پیشرفت تحصیلی
چکیده :این پژوهش با هدف ارتباط سواد برنامه درسی معلمان با خودکارآمدی آنان و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی انجام شد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش معلمان و دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی تهران منطقه 14 بود. از بین مدارس مقطع ابتدایی این منطقه تعداد 33 معلم پایه ششم و 160 دانش آموز پایه ششم از طریق روش نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای انتخاب شدند. در این پژوهش از پرسشنامه‌های سواد برنامه درسی عباباف و همکاران (1392)، خودکارآمدی معلمان شوارز و همکاران (1999)، پیشرفت تحصیلی دانش آموزان محمدی و همکاران (1394) جهت سنجش متغیرهای پژوهش استفاده شد. برای توصیف متغیرهای پژوهش از شاخص‌های آمار توصیفی و برای بررسی پرسش‌های پژوهش از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد؛ سواد برنامه درسی معلمان 7/18 درصد از خودکارآمدی معلمان را به طور معنی دار(p<0/001)پیش‌بینی می‌کند. خودکارآمدی معلمان 2/11 درصد از پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را به طور معنی دار(p<0/001) پیش‌بینی می کند، بدین ترتیب میزان سطح معنی‌داری در سه متغیر سواد برنامه‌ریزی معلمان، خودکارآمدی معلمان و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کمتر از پنج صدم بود. سواد برنامه درسی معلمان به تنهایی نمی‌تواند پیش‌بینی‌کننده قوی برای پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان باشد. علاوه بر این نتایج نشان‌دهنده پیچیدگی عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی است و تأکید بر این نکته دارد که تنها یک عامل نمی‌تواند به طور کامل موفقیت تحصیلی را تضمین کند. همچنین نتایج نشان‌دهنده اهمیت توجه به خودکارآمدی معلمان و نقش آن در بهبود کیفیت آموزش و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بود
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10411
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
032‭MA‭/32 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :390