اثربخشی آموزش همیاری بر حل مسئله اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان قدس (1399) / ناصری غیاثوند ، حمیده، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ناصری غیاثوند ، حمیده، نویسنده شماره بازیابی : MA /335 1399 عنوان : اثربخشی آموزش همیاری بر حل مسئله اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان قدس تکرار نام مولف : حمیده ناصری غیاثوند ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.103 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما شعبانی ، زهرا، استاد مشاور موضوعها : اصفا
انگیزش تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8977 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0335 MA /335 1399 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تأثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خود باوری (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه پنجم شهر تهران) (1401) / مسلمی قلعه جوقی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه مسلمی قلعه جوقی ، فاطمه، نویسنده عنوان : تأثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خود باوری (مطالعه موردی: دانش آموزان پایه پنجم شهر تهران) تکرار نام مولف : فاطمه مسلمی قلعه جوقی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 109ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خود تنظیمی ؛ مهارت های ارتباطی ؛ مسئولیت پذیری ؛ خودباوریچکیده : پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش خود تنظیمی بر مهارت¬های ارتباطی، مسئولیت¬پذیری و خودباوری انجام شده است. روش پژوهش، نیمه آزمایشی و مداخله ای می باشد که با دو گروه آزمایش و کنترل و طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با استفاده از پرسشنامه 50گویه ای خودباوری فرزیان پور و همکاران (1391)، پرسشنامه 34 گویه¬ای مهارت های ارتباطی کوئین دام (2004)، پرسشنامه استاندارد مسئولیت پذیری کالیفرنیا (1987) دارای 42 سوال و پرسشنامه راهبردهای خودتنظیمی پینتریچ و دیگروت (1990) دارای 47 گویه اجرا شد. جامعه آماری پژوهش، کلیه¬ی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400- 1399 می¬باشند. حجم نمونه بر اساس جدول استیونس 40 نفر و با روش نمونه¬گیری تصادفی انتخاب شدند. در شهر تهران از 22 منطقه یک مدرسه در منطقه دو انتخاب و افراد نمونه به دو گروه آزمایش(20 نفر) و کنترل (20 نفر) تقسیم شدند. مجموعا حجم نمونه بر اساس جدول استیونس 40 نفر بود. جهت تحلیل داده ها از نرم افزار spss و جهت بررسی فرضیه¬های پژوهش از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شده است. یافته¬ها نشان داد که آموزش خود تنظیمی با سطح اطمینان 95 % تأثیر مثبت و معناداری بر مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری دانش آموزان دارد. نتایج نشان داد که آموزش خود تنظیمی بر مهارت¬های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری تاثیر معنادار دارد و خود تنظیمی می¬تواند مهارت های ارتباطی، مسئولیت پذیری و خودباوری دانش آموزان را جهت رسیدن به هدف های بلند مدت افزایش دهد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9526 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0375 MA /375 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تأثیر آموزش مهارتهای تفکر منطقی بر حل مسأله و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر تهران (1400) / فرخ فرع ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فرخ فرع ، مریم، نویسنده عنوان : تأثیر آموزش مهارتهای تفکر منطقی بر حل مسأله و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پنجم ابتدایی شهر تهران تکرار نام مولف : مریم فرخ فرع ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 142ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
مهارتهای تفکر منطقی ؛ حل مساله ؛ اشتیاق تحصیلیچکیده : پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر بخشی تدریس مهارت¬های تفکر منطقی بر ارتقای حل مسأله و اشتیاق تحصیلی دانش¬آموزان پایه¬ی پنجم ابتدایی انجام گرفته است. روش پژوهش شبه آزمایشی و در قالب طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل می¬باشد. جامعه¬ی آماری این پژوهش را کلیه¬ی دانش¬آموزان پایه¬ی پنجم دوره¬ی ابتدایی شهر تهران درسال تحصیلی1400-1399 تشکیل می¬دهند. حجم نمونه با استفاده از جدول استیونس برآورد شده که با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی چند مرحله¬ای انتخاب شد. اطلاعات مورد نیاز با استفاده از پرسشنامههای الف: پرسشنامه¬ی حل مسأله توسط هپنر و پترسن(1982) و اشتیاق تحصیلی فردریکز و همکاران(2004) گردآوری شد. برای تجزیه و تحلیل توصیفی(جداول توزیع فراوانی، نمودار میلهای، شاخصهای مرکزی نظیر میانگین، انحراف استاندارد) و آمار استنباطی از(تحلیل کوواریانس یک متغیره و چند متغیره و تحلیل واریانس یک طرفه) استفاده شد. نتیجه¬ی پژوهش نشان داد که تدریس مهارت¬های تفکر، سبک گرایش ـ اجتناب و وضعیت کلی حل مسأله¬ی دانش-آموزان را ارتقا داده است. هر چه آموزش¬های مهارت تفکر بیشتر بود حل مسئله افزایش پیدا می¬کند. هم¬چنین تفکر منطقی در اشتیاق تحصیلی و خرده¬مقیاس¬هایش تأثیر معناداری نداشته است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9525 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0374 MA/ 374 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تاثیر توانمندسازی هیجانات بر افزایش هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400ـ 1401 (1401) / فراهانی ، ستاره، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه فراهانی ، ستاره، نویسنده عنوان : تاثیر توانمندسازی هیجانات بر افزایش هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400ـ 1401 تکرار نام مولف : ستاره فراهانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 190ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، نویسنده شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
هوش هیجانی کودکان ؛ خود پنداره تحصیلی ؛ ارتباط با همسالان ؛ ابراز وجودچکیده : پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر توانمندسازی هیجانات بر ارتقا هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی شهر تهران انجام شد. این پژوهش با توجه به هدف و کاربرد از نوع پژوهش کاربردی است. بنابراین طرح پژوهش حاضر مداخله¬ای در چهارچوب روش نیمه آزمایشی و در قالب طرح پیش¬آزمون ـ پس¬آزمون با گروه کنترل می ¬باشد. جامعه¬ی آماری این پژوهش کلیه¬ی دانش¬آموزان پایه¬ی اول ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1400 ـ 1401است. حجم نمونه آماری این پژوهش 60 نفر بوده که 30 نفر گروه کنترل و 30 نفر گروه آزمایش بوده اند (حجم نمونه بر اساس دیدگاه استیونس ، به ازای هر متغیر مستقل 15 مورد در نظر گرفته شود). برای انتخاب نمونه با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی اول، انتخاب یک منطقه از میان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران. دوم، انتخاب یک مدرسه از بین مدارس منطقه 5 تهران. سوم، انتخاب دو کلاس پایه اول از مدرسه لاله های انقلاب اسلامی که با استفاده از روش تصادفی انتخاب شد. آموزشی ارتقای هوش هیجانی طی 20 جلسه 45 دقیقه ای، هفته ای سه بار در محل مدرسه اجرا شد. ابزار اندازه گیری هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان شامل پرسشنامه هوش هیجانی (پیترز و ماورولی، 2008) در مرحله پیش آزمون، پس آزمون مورد استفاده قرار گرفت. پرسشهای پژوهش با آزمون های تحلیل کواریانس تک متغیره و چند متغیره و با استفاده از نرم افزار SPSS بررسی شد. یافته های حاصل از تحلیل واریانس چند متغیره حاکی از این است که سطح معناداری آماره ی F آزمون هتلینگ با مقدار 19.117 از 0.05 جدول بیشتر است بنابراین بین گروه آزمایش و کنترل حداقل در یکی از متغیر های وابسته تفاوت معناداری وجود دارد. که با توجه به نتایج به دست آمده بین هر دو متغیرها (هوش هیجانی و خود پنداره تحصیلی) در گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد. یافته های پژوهش حاضرنشان دهنده تاثیر توانمندسازی هیجانات بر ارتقا هوش هیجانی و خودپنداره تحصیلی دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9528 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0377 MA /377 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400 بر اساس مولفه های هویت اسلامی- ایرانی (1401) / میرترابی ، عطیه سادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه میرترابی ، عطیه سادات، نویسنده عنوان : تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی سال تحصیلی 1401-1400 بر اساس مولفه های هویت اسلامی- ایرانی تکرار نام مولف : عطیه سادات میرترابی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 184 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
کتاب مطالعات اجتماعی ؛ مولفههای هویت اسلامی-ایرانیچکیده : هویت مجموعه معانی است که چگونه بودن را در خصوص نقشهای اجتماعی به فرد القا میکند. کشور ایران با تاریخ پرفراز و نشیب، یک ساختار هویتی پیچیده با عناصر ایرانی، اسلامی و مدرن را دارا میباشد. مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی) در خصوص هویت اسلامی-ایرانی فرمودند: «باید الگوی مطلوب و آرمانىِ خود را دنبال کرده، یک الگوی اسلامی و ایرانی؛ از هدایت اسلام سرچشمه و از نیازها و سنتهای ایرانی بهره میبرد». الزام تثبیت هویت در دو مقوله هویت اسلامی و هویت ایرانی، نهادینه کردن آن در ساختار اجتماعی است؛ بهترین روش برای نیل به منظور، ایجاد زیرساختهای آموزشی بوده که مهمترین حوزه شروع این مهم در دوران تحصیلات ابتدایی هر فرد به عنوان پایه و اساس اولیه نهاد اجتماعی میباشد. براین اساس هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتابهای مطالعات اجتماعی دوره دوم دبستان (پایههای چهارم، پنجم و ششم) در سال تحصیلی 1401-1400 براساس مولفههای هویت اسلامی-ایرانی میباشد. روش تحقیق این پژوهش از نوع توصیفی و تحلیلی در قالب تحلیل محتوا با روش کیفی است. جامعه آماری این پژوهش تمام محتوای (متن، تصویر، فعالیت و اهداف) کتابهای مطالعات اجتماعی دوره دوم دبستان است و حجم نمونه آماری برابر با جامعه آماری میباشد. به منظور روایی پژوهش با استفاده از فرمهای کدگذاری شده محقق ساخت از دیدگاه صاحبنظران کمک گرفته شده است؛ و پایایی پژهش نیز با استفاده از فرمول پایایی هولستی محاسبه شده که ضریب توافق حاصله بین کدگذاران حدود 88 درصد است. ابزار پژوهش براساس فرم محقق ساخت در مقوله هویت اسلامی شامل 5 مولفه و 17 خردهمقوله بوده و در مقوله هویت ایرانی نیز شامل 6 مولفه و 25 خردهمقوله است. به منظور تحلیل محتوا از روش آنتروپی شانون استفاده گردید که نتایج بیانگر آن است که در کتابهای مطالعات اجتماعی به مولفههای هویت ایرانی بیشتر از مولفههای هویت اسلامی توجه شده است. در مقایسه مولفههای هویت اسلامی در کتاب مطالعات اجتماعی دوره دوم دبستان مشخص گردید که به مولفه اعتقادی در پایه ششم و به مولفه سیاسی در پایه چهارم کمتر توجه شده است. همچنین در مقایسه مولفههای هویت ایرانی در کتاب مطالعات اجتماعی دوره دوم دبستان مشخص گردید که به مولفه اجتماعی در پایه پنجم و مولفه سرزمینی در پایه چهارم کمتر پرداخته شده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9527 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0376 MA /376 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود مقایسة عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحانی و باورهای اسنادی در دو گروه با حداکثر و حداقل پسخوراند توصیفی (1400) / لک ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه لک ، مریم، نویسنده شماره بازیابی : MA /361 1400 عنوان : مقایسة عملکرد تحصیلی، اضطراب امتحانی و باورهای اسنادی در دو گروه با حداکثر و حداقل پسخوراند توصیفی تکرار نام مولف : مریم لک ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1400 صفحه شمار: ص.196 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما مرجانی ، بهناز، استاد مشاور موضوعها : اصفا
عملکرد تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9325 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0361 MA /361 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود مقایسه سبک تفکر، انگیزش شغلی ومهارت های تفکرانتقادی در گروه معلمان ابتدایی با سوابق مختلف (1399) / صادقی ، پریسا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه صادقی ، پریسا، نویسنده شماره بازیابی : MA /362 1399 عنوان : مقایسه سبک تفکر، انگیزش شغلی ومهارت های تفکرانتقادی در گروه معلمان ابتدایی با سوابق مختلف تکرار نام مولف : پریسا صادقی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.312 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
سبک تفکرلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9326 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0362 MA /362 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران (1400) / آرزو باقریان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آرزو باقریان، نویسنده عنوان : پیش بینی خلاقیت براساس مهارت اجتماعی وعزت نفس دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران تکرار نام مولف : آرزو باقریان ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1400 صفحه شمار: 137ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خلاقیت ؛ مهارتهای اجتماعی ؛ عزت نفس ؛ خود کنترلی ؛ ابراز وجودچکیده : پژوهش حاضر به پیش بینی سهم مهارت اجتماعی وعزت نفس برخلاقیت دانش آموزان پنجم ابتدایی می پردازد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی استروش این تحقیق همبستگی از نوع پیش بین است. جامعه آماری پژوهش شامل 31720 نفر از دانش آموزان پنجم ابتدایی شهرستان های تهران است با روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای افراد نمونه انتخاب شدندکه با استفاده از جدول کرجسی مورگان حجم نمونه آماری 273نفر برآورد شد و افراد مورد مطالعه 321نفر که 121نفردختر و 183نفرپسراز شهرستان های شهریار، ملارد،دماوند و ورامین بوده است. ابزار جمع آوری اطلاعات از طریق سه پرسشنامه ، خلاقیت عابدی(1372)، پرسشنامه مهارت اجتماعی گرشام و الیوت نسخه دانش آموزی (1990)وپرسشنامه عزت نفس روزنبرگ (1965) است. پرسشنامه خلاقیت عابدی دارای 60 عبارت که شامل 4 خرده آزمون ،پرسشنامه مهارت اجتماعی دارای 27عبارت که شامل 4مولفه و پرسشنامه عزت نفس شامل 10عبارت می باشدروایی پرسشنامه ها به شیوه روایی صوری و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و آزمونTبرای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده و محاسبات آماری با نرم افزار SPSS انجام شده است. نتایج بدست آمده نشان می دهد بین خلاقیت و مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B مهارت اجتماعی و خلاقیت را 571/0 درصد مشخص کرد. بدین معنا که حداقل با 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد نمره خلاقیت با مهارت اجتماعی دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد. همچنین بین خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد. ضریب B عزت نفس و خلاقیت 3/0 درصد مشخص کرد. بدین معناکه حداقل بانمره 95 درصد اطمینان می توان بیان کرد که نمره خلاقیت با عزت نفس دانش آموزان رابطه واقعی و معتبر وجود دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9524 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0373 MA /373 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیش بینی سهم خودکارآمدی فردی، جمعی و حرفهای بر شایستگی حرفهای معلمان ابتدایی شهر تهران (1399) / رضا جاسبی ، نسرین، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رضا جاسبی ، نسرین، نویسنده شماره بازیابی : MA /331 1399 عنوان : پیش بینی سهم خودکارآمدی فردی، جمعی و حرفهای بر شایستگی حرفهای معلمان ابتدایی شهر تهران تکرار نام مولف : نسرین رضا جاسبی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.94 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما پیریایی ، صالحه، استاد مشاور موضوعها : اصفا
آموزش ابتداییلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8973 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0331 MA /331 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیش بینی فرسودگی شغلی براساس عوامل انگیزشی و خودکارامدی حرفه ای معلمان ابتدایی شهر تهران در دوران پساکرونا (1402) / قیطاسی ، حسنا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه قیطاسی ، حسنا، نویسنده شماره بازیابی : MA /96 1402 عنوان : پیش بینی فرسودگی شغلی براساس عوامل انگیزشی و خودکارامدی حرفه ای معلمان ابتدایی شهر تهران در دوران پساکرونا تکرار نام مولف : حسنا قیطاسی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 صفحه شمار: 154ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
فرسودگی شغلی ؛ عوامل انگیزشی ؛ خودکارامدی حرفه ای ؛ پساکروناچکیده : هدف از انجام این پژوهش پیش بینی فرسودگی شغلی براساس عوامل انگیزشی و خودکارآمدی حرفه¬ای ،معلمان دوره ابتدایی بود. این پژوهش جزو پژوهش¬های کاربردی و گردآوری داده¬ها به صورت میدانی و همبستگی از نوع پیش بین انجام شده است که جامعه اماری کل معلمان ابتدایی شهر تهران معادل 16613 نفر است .که با استفاده از جدول مورگان(1970) حجم نمونه 357 نفرتعیین شد. ابزار جمع آوری اطلاعات از طریق مطالعه مبانی نظری وتحقیقات گذشته و همچنین به صورت میدانی و از طریق جمع آوری پرسش¬نامه¬ها انجام شده است. پرسش نامه¬های مورد استفاده شامل: پرسش نامه فرسودگی شغلی مزلاچ (1985) ، پرسش نامه انگیزش شغلی هاکمن واولدهام (1975) و پرسش نامه خودکارآمدی حرفه ای ریگس وهمکاران (1994) است ودرآخر داده های جمع آوری شده توسط آمارتوصیفی و استنباطی و نرم افزارSPSS تحلیل شد که نشان می-دهد میان عوامل انگیزشی با فرسودگی شغلی معلمان با ضریب همبستگی 226/0 درصد رابطه معنا دار و بین خودکارآمدی حرفه¬ای و فرسودگی با سطح اطمینان 95% و ضریب همبستگی 388/0 رابطه معنادار دارد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9870 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 096 MA /96 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیش بینی یادگیری تیمی براساس بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفه ای در گروههای آموزشی ابتدایی تهران (1401) / طراقی ، رویا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه طراقی ، رویا، نویسنده عنوان : پیش بینی یادگیری تیمی براساس بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفه ای در گروههای آموزشی ابتدایی تهران تکرار نام مولف : رویا طراقی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 116ص شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
بازآفرینی ؛ اشتیاق حرفه ای ؛ یادگیری تیمی ؛ گروههای آموزشیچکیده : هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی رابطه بین بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفه ای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدایی تهران بوده است. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه گروههای آموزشی ابتدایی شهر تهران بوده که براساس بررسیهای محقق تعداد گروههای آموزشی ابتدایی شهر تهران در سال 1401، بالغ بر 1122 نفر بوده است. از جامعه آماری مزبور براساس جدول کرجسی ومورگان (1980) نمونه ای به حجم 286 نفر تعیین گردید که به صورت نمونهگیری خوشه ای و در پنج قطب جغرافیایی تهران مشخص شد. در این پژوهش برای جمعآوری دادههای مورد نیاز از ابزار پرسشنامه استفاده شد. به منظور سنجش بازآفرینی شغلی از پرسشنامه استاندارد اسلمپ و ولا برودریک (2013)، برای سنجش متغیر اشتیاق حرفه ای از پرسشنامه استاندارد شائوفلی و همکاران (2003) و برای سنجش متغیر یادگیری تیمی از پرسشنامه برسو و همکاران (2008) استفاده شد. همچنین تجزیه وتحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت. در بخش استنباطی فرضیههای تحقیق با استفاده از نرمافزار اسپیاساس از طریق آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون بررسی گردید. نتایج نشان داد که بین بازآفرینی شغلی و اشتیاق حرفهای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. همچنین یافتههای فرعی پژوهش نشان داد که بین بازآفرینی شغلی با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. علاوه بر آن بین اشتیاق حرفه ای با یادگیری تیمی در گروههای آموزشی ابتدائی شهر تهران رابطه معنادار وجود دارد. لذا با توجه به نتایج حاصله از آزمون فرضیههای پژوهش نتیجه گرفته میشود گروههای آموزشی و مسئولان مراکز آموزشی ابتدائی شهر تهران باید توجه بیشتری به بازآفرینی شغلی گروههای آموزشی خود داشته باشند تا بتوانند اشتیاق حرفهای آنان را برانگیخته و شرایط یادگیری تیمی در آنان فراهم آورند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9523 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0372 MA /372 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیشبینی توانمندی معلمان بر اساس سبک تدریس و تعامل معلم و دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهر تهران (1402) / احمدی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه احمدی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /284 1402 عنوان : پیشبینی توانمندی معلمان بر اساس سبک تدریس و تعامل معلم و دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهر تهران تکرار نام مولف : فاطمه احمدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
توانمندی معلمان ؛ سبک تدریسچکیده : هدف اصلی پژوهش حاضر پیشبینی توانمندی معلمان بر اساس سبک تدریس و تعامل معلم و دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهر تهران است. این پژوهش ازنظر روش تحقیق همبستگی از نوع پیشی بینی و از نظر روش گردآوری دادهها میدانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر متشکل از معلمان پایه ششم ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی 1401 میباشد. بر اساس گزارش وزارت آموزشوپرورش تعداد کل معلمان پایه ششم ابتدایی شهر تهران برابر 2772 نفر است. حجم نمونه آماری بر اساس جدول کرجسی – مورگان 337 نفر برآورد شده است. در این تحقیق به منظور جمعآوری دادههای مورد نیاز در راستای پیشبینی توانمندی معلمان بر اساس سبک تدریس و تعامل معلم و دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهر تهران از ابزار پرسشنامه استفاده شده است به منظور سنجش و اندازهگیری توانمندی معلم از پرسشنامه استاندارد توانمندی شورت و راینهارت (1995) با 38 سؤال و 6 مؤلفه و به منظور سنجش و اندازهگیری سبک تدریس از پرسشنامه استاندارد سبک تدریس گراشا و ریچمن (1996) با 40 سؤال و 5 مؤلفه و به منظور سنجش و اندازهگیری تعامل معلم و دانشآموز از پرسشنامه استاندارد تعامل معلم و دانشآموز لارداسمی و کنی (2001) با 48 گویه و 8 مؤلفه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به نرمال بودن توزیع دادههای تحقیق برای پاسخ به سؤالات از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. همچنین نرمافزاری که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت، SPSS23 است. یافتهها نشان داد که بین توانمندی معلمان با سبک تدریس و تعامل معلم و دانشآموز رابطه معنادار وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که توانمندی معلمان به میزان 48 درصد بر اساس سبک تدریس و به میزان 15 درصد بر اساس تعامل معلم و دانشآموزان پیشبینی میشود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9940 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0284 MA /284 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود پیشبینی پیشرفت تحصیلی علوم بر اساس بافت اجتماعی کلاس ،درگیری تحصیلی والدین و دانش آموزان چهارم ابتدایی (1400) / الله یاری بیک ، ملیحه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه الله یاری بیک ، ملیحه، نویسنده شماره بازیابی : MA /360 1400 عنوان : پیشبینی پیشرفت تحصیلی علوم بر اساس بافت اجتماعی کلاس ،درگیری تحصیلی والدین و دانش آموزان چهارم ابتدایی تکرار نام مولف : ملیحه الله یاری بیک ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1400 صفحه شمار: ص.139 شناسه افزوده : شعبانی ، زهرا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پیشرفت تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9324 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0360 MA /360 1400 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود