دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر اساس استانداردهای فرایندی آموزش ریاضی (1403) / رضائی ، سمیه، نویسنده بازکردن سند0493.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهرضائی ، سمیه، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/493 1403
عنوان :تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه دهم فنی و حرفه‌ای و کاردانش بر اساس استانداردهای فرایندی آموزش ریاضی
تکرار نام مولف :سمیه رضائی
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1403
شناسه افزوده :اسلام پور ، محمدجواد، استاد راهنما
اجدادی ، مهدیه، استاد مشاور
موضوع‌ها :اصفا
تحلیل محتوا ؛ استانداردهاي فرايندي آموزش رياضي
چکیده :امروزه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش به‌منظور تربیت نیروی ماهر و متخصص از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشند و یادگیری عمیق ریاضی یکی از مواردی است که می‌تواند نقشی کلیدی در این امر داشته باشد. از اینرو بررسی و تحلیل محتوای کتاب‌های درسی ریاضی این رشته‌ها می‌تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف، به‌روزرسانی محتوای آموزشی جهت تطبیق با نیازهای بازار کار، شناسایی نیازهای آموزشی جدید و توسعه برنامه‌های آموزشی متناسب با نیازها، ارتقاء سطح مهارت‌ها و و توانمندی هنرجویان کمک نماید. این پژوهش، با هدف تحلیل محتوای کتاب ریاضی پایه‌ی دهم شاخه‌ی فنی و حرفه‌ای و کاردانش مبتنی بر توصیف و ارزیابی میزان توجه و به‌کارگیری هریک از استانداردهای فرایندی آموزش ریاضی شامل حل مسئله، اثبات و استدلال، ارتباط و اتصال، بازنمایی‌ها و گفتمان ریاضی در طراحی محتوای کتاب، با رویکرد توصیفی_تحلیلی صورت گرفته است. جامعه‌ی آماری پژوهش، کتاب ریاضی(1) شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش چاپ سال 1402 و نمونه با جامعه یکسان است. ابزار پژوهش فرم‌های تحلیل محتوای محقق ساخته می‌باشد که به منظور اعتباریابی و روایی صوری و محتوایی آن از نظرات و دیدگاه‌های تعدادی ازصاحب نظران، دبیران با تجربه و اساتید آموزش ریاضی استفاده شد. جهت تعیین پایایی، درصد توافق کدگذاران از طریق ضریب پایایی اسکات برابر 81/0 محاسبه گردید که میزان قابل قبولی است. یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد در قسمت‌های مختلف کتاب از استانداردهای فرایندی به تناسب موضوع استفاده شده و تقریباً در بیش‌تر واحدهای زمینه‌ی کتاب حداقل یک مورد از استاندارد‌های فرایندی به‌کار رفته است. فرایند حل مسئله و ارتباط و اتصال‌های ریاضی با تفاوتی اندک بیش‌ترین و گفتمان ریاضی کم‌ترین میزان به‌کارگیری را در محتوای کتاب دارا هستند. در خصوص انواع روش‌های استدلال، استدلال شهودی و در مورد انواع ارتباطات و اتصالات ریاضی، اتصالات برون ریاضی بیش‌تر به کار برده شده‌اند. در محتوای کتاب از انواع بازنمایی‌ها استفاده شده و بازنمایی گرافیکی بیش‌ترین میزان کاربرد را داشته است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10271
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0493‭MA ‭/493 1403 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :325