هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش واسطه ای احساس تنهایی در رابطه بین تعارض والدین و اعتیاد به فضای مجازی در نوجوانان است. روش تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر روش، توصیفی از نوع همبستگی می باشد. روش جمع آوری داده ها، میدانی، کتابخانهای است. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه های مقیاس اعتیاد به اینترنت،درک کودک از تعارض والدین و مقیاس احساس تنهایی می باشد که از روایی و اعتبار مورد تایید برخوردار است. پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ محاسبه میشود. ضریب پایایی کل پرسشنامه 081% است. جامعه آماری در این پژوهش، دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم (1100 نفر) میباشند که در سال تحصیلی 1402-1401 در شهرستان فیروزکوه مشغول به تحصیل میباشند. حجم نمونه تحقیق حاضر 300 نفر بوده است. روش نمونه گیری در این تحقیق، روش در دسترس می باشد و پرسشنامه در بین افراد جامعه، به طور غیر تصادفی توزیع شد. در این تحقیق از آزمون تحلیل عاملی تاییدی و سپس از مدل معادلات ساختاری و آزمون همبستگی پیرسون استفاده شده است. روش تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از دو نرم افزار SPSS نسخه 27وAmos نسخه 24 می باشد. یافتههای این تحقیق نشان داد تعارض والدین بر اعتیاد به فضای مجازی در دختران نوجوان، اثر مستقیم دارد. تعارض والدین بر اعتیاد به فضای مجازی با نقش میانجیگری احساس تنهایی در دختران نوجوان اثر غیر مستقیم دارد. تعارض والدین بر احساس تنهایی در دختران نوجوان اثر مستقیم دارد