اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران (1402) / جمشیدی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه جمشیدی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /495 1402 عنوان : اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران تکرار نام مولف : فاطمه جمشیدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا (1362-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش ریاضی ؛ رویکرد زمینه محور ؛ پیشرفت تحصیلیچکیده : ضرورت بررسی تاثیر رویکرد آموزش زمینه محور بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش دانشآموزان از آن جهت است که این رویکرد چند سالی است که در نظام آموزشی ما برای درس ریاضی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یک شاخص مهم برای ارزیابی نظام های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از محققین آموزش صحیح ریاضی را سبب افزایش خلاقیت در دانش آموزان میدانند. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران بود. پژوهش حاضر یک پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر کلاس سوم ابتدایی بودند که در سال تحصیلی 1401-1402 در مدارس ابتدایی منطقه 15 شهر تهران ثبت نام کرده بودند. در این منطقه، 52 مدرسه دخترانه دایر است که یک مرکز (دبستان دخترانه شهید فرهادی) به شیوه در دسترس انتخاب شد. بنابراین، 30 نفر کودک (17 دختر و 13 پسر) به صورت در دسترس و با توجه به معیارهای ورود و خروج، از دبستان دخترانه شهید فرهادی وابسته به آموزش و پرورش منطقه 15 تهران، انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 15 نفر) جایگزین شدند.به منظور سنجش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ، میانگین نمرات دانشآموزان در آزمون پیشرفت تحصیلیشان، استفاده شد که مطابق با روشهای معمول امتحان و پس از مشورت با گروهی از مدرسان درس ریاضی، سوالات آزمون طراحی شدند و از آنجایی که آزمون استانداری براساس مطالب تدریس شده وجود نداشت، سوالات آزمون ازهمان روش های معمول و مرسوم که دانش آموزان با آن آشنایی داشتند، استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون دانش آموزان گروه آزمایش به سه گروه فرعی متشکل از پنج نفر تقسیم شدند و در 15 جلسه (سه بار در هفته؛ 30 تا 40 دقیقه برای هر جلسه) آموزشی ریاضی با رویکرد زمینه محور شرکت کردند. یافته¬ها نشان داد که آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری ضرب و تقسیم (245/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت درس آمار (320/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت محیط و مساحت (446/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری عددهای کسری (505/0) گردد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10279 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0495 MA /495 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیش دبستان از دیدگاه مربیان / حاجی علیاکبرعلاقبند ، نرجس، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حاجی علیاکبرعلاقبند ، نرجس، نویسنده شماره بازیابی : MA /61 1402 عنوان : آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دورهی پیش دبستان از دیدگاه مربیان تکرار نام مولف : نرجس حاجی علیاکبرعلاقبند شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا (1362-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آسیبشناسی ؛ آموزش پیشدبستانی ؛ آموزش مفهوم خداچکیده : دوران کودکی ، مرحله بسیار مهمی در زندگی فرد و جامعه می باشد زیرا کودکان توانایی شگفت انگیزی در پذیرفتن افکار و باورها دارند . بنابراین ، خداوند نیز به عنوان یکی از این باورها در ادبیات دینی کودکان معنای خاص و ویژه ای دارد. هدف این پژوهش، آسیب شناسی آموزش مفهوم خدا به کودکان دوره پیش دبستان از دیدگاه مربیان است، که از نظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی می باشد که به شیوه کیفی و روش داده بنیاد انجام پذیرفته است. ابزار جمعآوری دادهها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بوده و به منظور گردآوری اطلاعات، با روش نمونهگیری هدفمند و بکار گیری معیار اشباع نظری با 17 نفر از ﻣﻌﻠﻤﺎن دوره پیش دبستان شهر تهران و صاحبنظران این حوزه ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺸﺎرﻛﺖﻛﻨﻨﺪﮔﺎن اﻳﻦ ﭘﮋوﻫﺶ مصاحبه انجام شد. برای بدست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها در سه مرحله کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر، نشان دهندهی استخراج بالغ بر 104 کد باز از مصاحبهها و نیز احصاء 20 کد محوری و 4 کد انتخابی است. کدهای انتخابی بدست آمده از پژوهش عبارتند از: آسیب های مرتبط با کودک(با محوریت شناختی،شخصیتی،پرسشگری و منابع اطلاعاتی) ، آسیب های مرتبط با خانواده(با محوریت شناختی، مهارتی، همسویی، مقتضیات زمانی و آگاهی دینی)، آسیب های مرتبط با معلم(با محوریت شناختی، مهارتی، بینشی و مقتضیات زمانی) وآسیب های مرتبط با محیط(با محوریت محیط فرهنگی، اجتماعی، همسالان و رسانه) می باشد. یافته های این پژوهش می تواند اصول و روشهای مناسب برای چگونگی انتقال تعالیم الهی و مفاهیم دینی به ویژه مفهوم خدای متعال به کودکان را مورد بررسی قرار داده و نتایج حاصل از آن را در اختیار مربیان این مقطع قرار دهد و به آنان کمک نماید تا بتوانند با رفع موانع و مشکلات در آموزش مفهوم خداوند به کودکان قدم جدیدی بردارند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10024 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 061 MA /61 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه امینی زرین ، علیرضا (1362-)، نویسنده شماره بازیابی : ZA3075 /فلا8 آ8 1399 عنوان : آموزش سواد سیاسی (الگوی برنامه درسی) تکرار نام مولف : تالیف علیرضا امینیزرین ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1399 صفحه شمار: 243 ص ویژگی : مصور(بخشی رنگی)، جدول، نمودار ابعاد : 14/5 × 21/5سم شابک/شاپا 978-6-229-50324-9 قیمت : 320000 ریال یادداشت پشت جلد به انگلیسی: .(Alireza Amini Zarrin. political literacy education (curriculum model
کتابنامه: ص. [221] - 230
978-622-9503-24-9شناسه افزوده : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه موضوعها : اصفا
سواد اطلاعاتی ؛ Information literacy ؛ آموزش و پرورش-- جنبههای سیاسی ؛ Education-- Political aspectsلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8818 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 12654 ZA3075 /فلا8 آ8 1399 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی تاریخ بازگشت ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ 12655 ZA3075 /فلا8 آ8 1399 ن.2 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود 13546 ZA3075 /فلا8 آ8 1399 ن.3 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه سایر اسناد معمولی موجود