دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

اثر بخشی هنر درمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت دانش آموزان دوره دوم دبستان (1402) / آشوری ، مهناز، نویسنده بازکردن سند0176.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهآشوری ، مهناز، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/176 1402
عنوان :اثر بخشی هنر درمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت دانش آموزان دوره دوم دبستان
تکرار نام مولف :مهناز آشوری
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1402
شناسه افزوده :اله داد ، رضوان، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
خلاقیت ؛ پرخاشگری ؛ هنردرمانی با رویکرد نقاشی
چکیده :هنردرمانی به دلیل آسانی در برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان، افزایش صمیمیت و بی‌پرده گویی یک روش درمانی است که در آن مراجعان می‌توانند از طریق آن اظهار وجود کنند تا با مسائل و نگرانی هایی که او را به محیط درمانی کشانده است راحتر کنار بیایند و درمانگر و مراجع با هم برای درک فرآیند هنری و محصول این فرآیند همکاری می کنند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت بر دانش آموزان دوره دوم دبستان بود. پژوهش حاضرشبه آزمایشی وبا طرح پیش آزمون _پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کودکان سن 10 تا 12 سال مدرسه ابتدایی شهر تهران بود که براساس شرایط ورود پژوهش تعداد 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایدهی شدند. پروتکل اجرای مداخله هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر روی گروه آزمایش به مدت 8 جلسه، 45الی 60دقیقه و یک بار در هفته اعمال شد در حالی که گروه کنترل چنین آموزشی را دریافت نکردند. هر دو گروه به وسیله پرسشنامه پرخاشگری" باس و پری "(1992)و پرسشنامه خلاقیت "تورنس"(1372)در دو مرحله پیش آزمون _پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یا مانکوا انجام گرفت تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم ¬افزار آماری SPSS 27انجام گرفت. نتایج نشان دادند که هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر کاهش پرخاشگری و افزایش خلاقیت موثر بوده است اثربخشی مداخله بر دو متغیر خلاقیت و پرخاشگری تایید شد و مداخله هنردرمانی بر هردو متغیر خلاقیت و پرخاشگری اثربخش بود (05/0>p)
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10064
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0176‭MA ‭/176 1402 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :127