دسترسی همگانی(OPAC) نام کتابخانه در اوپک

نقش واسطه‌ای هوش هیجانی در رابطه تاب‌آوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفه‌ای معلمان (1402) / محجوری ، اکرم، نویسنده بازکردن سند0173.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهمحجوری ، اکرم، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/173 1402
عنوان :نقش واسطه‌ای هوش هیجانی در رابطه تاب‌آوری و خودکارآمدی با صلاحیت های حرفه‌ای معلمان
تکرار نام مولف :اکرم محجوری
ناشر:تهران : دانشکده غیردولتی- غیرانتفاعی رفاه، انتشارات
سال نشر :1402
شناسه افزوده :پیریایی ، صالحه (1365-)، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
هوش هیجانی ؛ تاب‌ آوری ؛ خودکارآمدی ؛ صلاحیت‌های حرفه‌ای
چکیده :هدف پژوهش: پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش واسطه¬ای هوش هیجانی در رابطه تاب‌آوری و خودکارآمدی باصلاحیت های حرفه¬ای معلمان منطقه یک تهران انجام شد.جمعیت و نمونه‌گیری این پژوهش شامل کلیه معلمان زن و مرد شهر تهران در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سال تحصیلی 403-1402 می‌باشد. نمونه شامل 149 معلم است که به روش نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند. داده‌ها از طریق پرسشنامه‌های سنجش هوش هیجانی، تاب‌آوری، صلاحیت‌های حرفه‌ای و خودکارآمدی جمع‌آوری شد. تجزیه‌وتحلیل آماری با استفاده از نرم‌افزار Amos و SPSS انجام شد و پایایی ابزار با استفاده از روش آلفای کرونباخ بررسی شد.یافته ها نشان داد:1. بین مؤلفه‌های تاب‌آوری و صلاحیت حرفه‌ای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.2. بین مؤلفه‌های تاب‌آوری و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.3. خودکارآمدی حرفه‌ای رابطه مثبت معناداری با صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان نشان می‌دهد.4. بین خودکارآمدی حرفه‌ای و هوش هیجانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.5. بین هوش هیجانی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان رابطه مثبت و معناداری وجود ندارد.6. هوش هیجانی نیز واسطه رابطه بین خودکارآمدی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان است.نتیجه می گیریم:1. هوش هیجانی مستقیماً صلاحیت های حرفه‌ای را پیش‌بینی نمی‌کند.2. هوش هیجانی به‌عنوان یک واسطه بین تاب‌آوری/خودکارآمدی و صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان عمل می‌کند.بنابراین با افزایش تاب‌آوری و خودکارآمدی معلمان از طریق آموزش می‌توان به بهبود صلاحیت‌های حرفه‌ای آن‌ها کمک کرد. و باعث افزایش اثربخشی آن‌ها در تدریس می‌شود
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10056
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0173‭MA ‭/173 1402 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.

کاربران آنلاین :246