دسترسی همگانی(OPAC) کتابخانه دانشکده رفاه
لوگو
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۳

طراحی الگوی هویت جنسیتی از نظر اندیشمندان مسلمان برای دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی (1402) / ایزدی نسب ، ناهید، نویسنده بازکردن سند0273.pdf
نوع مدرک:متون چاپی
سرشناسهایزدی نسب ، ناهید، نویسنده
شماره بازیابی :‭MA ‭/273 1402
عنوان :طراحی الگوی هویت جنسیتی از نظر اندیشمندان مسلمان برای دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی
تکرار نام مولف :ناهید ایزدی نسب
ناشر:دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران)
سال نشر :1402
شناسه افزوده :احمدی ، غلام‌علی (1330 -)، استاد راهنما
موضوع‌ها :اصفا
هویت جنسیتی
چکیده :پژوهش حاضر با هدف، طراحی الگوی هویت جنسیتی از نظر اندیشمندان مسلمان برای دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی انجام گرفت. روش جمع‌آوری داده‌ها از نوع پژوهش کیفی از نوع تحلیل مضمون می‌باشد و در زمره پژوهش‌های کاربردی است، جامعه آماری در این پژوهش هشت نفر از اندیشمندان مسلمان اعم از متأخرین (محمد بن یعقوب بن مسکویه، ابو علی حسین بن عبدالله ابن سینا، ابوحامد محمد غزالی، ابوجعفر نصیرالدین محمد طوسی، مهدی نراقی و احمد نراقی) و متقدمین (مرتضی مطهری و محمدتقی فلسفی) می‌باشد.روش نمونه‌گیری از نوع هدفمند بوده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌های به دست آمده از مصاحبه‌های انجام شده، با روش تحلیل مضمون بر مبنای روش براون و کلارک انجام شد. مفاهیم مورد نظر اندیشمندان، در سه مقوله‌ی هدف، روش و محتوای هویت جنسیتی ارائه شده است. به طور کلی ابن‌سینا بر تشکیل و سلامت خانواده؛ غزالی بر مهار نفس؛ ابن مسکویه و خواجه نصیر بر اخلاق خانوادگی؛ مهدی و احمد نراقی بر ارزش‌شناسی شخصیت و تهذیب اخلاق؛ مرتضی مطهری بر تحکیم بنیان و حقوق خانواده و خواجه نصیرالدین طوسى بر تهذیب اخلاق تأکید دارند. هر چند اندیشمندان اسلامی ضرورت هویت جنسیتی و اهمیت آن برای دوره‌ی کودکی و نوجوانی مطرح نموده‌اند؛ اما تأکید اصلی ایشان آماده‌سازی جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده می‌باشد. نتایج نشان می‌دهد که هویت جنسیتی از دید متفکران مسلمان برابر با هویت خانوادگی است
لینک ثابت رکورد:../opac/index.php?lvl=record_display&id=10014
زبان مدرک :فارسی

 درخواست رزرو

شماره ثبتشماره بازیابینام عام موادمحل نگهداریوضعیت ثبتوضعیت امانتگرایش تحصیلی
0273‭MA ‭/273 1402 پایان‌نامهکتابخانه مرکزی دانشکده رفاهاسناد معمولیموجود  

تعداد نظرات کاربران :0 . برای افزودن نظر خود کلیک نمایید.