ابعاد حقوقی نفرت پراکنی علیه زنان در فضای مجازی با تاکید بر خانواده (1403) / شاملو کاظمی ، نفیسه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه شاملو کاظمی ، نفیسه، نویسنده شماره بازیابی : MA /512 1403 عنوان : ابعاد حقوقی نفرت پراکنی علیه زنان در فضای مجازی با تاکید بر خانواده تکرار نام مولف : نفیسه شاملو کاظمی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : سادات حسینی ، فاطمه، نویسنده موضوعها : اصفا
نفرت پراکنی ؛ فضای مجازی ؛ خشونت ؛ خسارت معنویچکیده : خانواده اولین اجتماعی است که بشر در آن پای نهاده و علی رغم مفهوم ساده آن ، دارای روابط پیچیده ای است که حفاظت و مراقبت از سنت های اخلاقی در آن منجر به رشد احساسات فردی اعضاء و در نهایت موجب پیشرفت جامعه خواهد شد . لذا حفظ بنیان خانواده و تحکیم روابط اعضای آن ، پیوسته باید مورد توجه بخش های مختلف حکومتی واقع گردد . امروزه توسعه و پیشرفت تکنولوژی و فناوری همچون فضای مجازی ، در کنار عملکرد هوشمندانه و مثبتی که از خود بر جای گذاشته ، راه را برای تاخت و تاز افرادی که موجب آسیب دیدنِ دیگران می شوند نظیر انتشار سخنان نفرت زا یا نفرت پراکنی های مجازی ، هموار کرده است تا بدین صورت دیدگاه و نگرش اشخاص بالاخص زنان را نسبت به ارزش و مقام همسری و مادری تنزل داده و موجب فروپاشی خانواده و در نهایت منجر به از هم گسیختگی در جامعه شوند . لذا پژوهش پیش رو سعی بر آن دارد ابعاد حقوقی نفرت پراکنی علیه زنان در فضای مجازی را که مسأله ای بکر و نوآورانه به ویژه نسبت به نقش و جایگاه زنان می باشد و با روش مطالعه توصیفی – تحلیلی انجام گرفته است مورد بررسی قرار داده و با توجه به هدف اصلی موضوع پژوهش حاضر یعنی به کارگیری تدابیر حقوقی در راستای ممنوعیت نفرت پراکنی از جمله تنظیم گری ، فیلترینگ و وضع قوانین پیشگیرانه و همچنین امکان سنجی جرم انگاری به عنوان یکی از راهکارهای تقنینی از انتشار سخنان نفرت زا در فضای مجازی ممانعت به عمل آورد . در نتیجه با تکیه بر مبانی حقوقی و قانونی موجود ، مداخله سیاست های کیفری در حوزه خانواده از طریق جرم انگاری نفرت پراکنی های مجازی ، به ویژه علیه زنان ، حاصل می شود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10479 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0512 MA /512 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه حقوق اسناد معمولی موجود اثر بخشی آموزش رهبری ذهن آگاهانه بر شایستگیهای مدیریتی (مورد مطالعه: مدیران یک شرکت صنعتی) (1399) / رحیمی ، مژگان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه رحیمی ، مژگان، نویسنده شماره بازیابی : MA /366 1399 عنوان : اثر بخشی آموزش رهبری ذهن آگاهانه بر شایستگیهای مدیریتی (مورد مطالعه: مدیران یک شرکت صنعتی) تکرار نام مولف : مژگان رحیمی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.123 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما موضوعها : اصفا
ذهن آگاهيلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9330 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0366 MA /366 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود اثر بخشی درمان بین تشخیصی یکپارچه بر هیجانخواهی و ترس از ارزیابی منفی نوجوانان درگیر لایک اینستاگرام (مورد مطالعه: دختران نوجوان شهر تهران) (1399) / علوی ، زهره السادات، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه علوی ، زهره السادات، نویسنده شماره بازیابی : MA /348 1399 عنوان : اثر بخشی درمان بین تشخیصی یکپارچه بر هیجانخواهی و ترس از ارزیابی منفی نوجوانان درگیر لایک اینستاگرام (مورد مطالعه: دختران نوجوان شهر تهران) تکرار نام مولف : زهره السادات علوی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.101 شناسه افزوده : زند کریمی ، غزال، استاد راهنما موضوعها : اصفا
ترسلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8991 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0348 MA /348 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد- نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول (1399) / احمدی ، الهه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه احمدی ، الهه، نویسنده شماره بازیابی : MA /509 1399 عنوان : اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد- نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول تکرار نام مولف : الهه احمدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 شناسه افزوده : خدادادی سنگده ، جواد، استاد راهنما دیبا واجاری ، مریم، استاد مشاور موضوعها : اصفا
مشاوره گروهی ؛ پذیرش و تعهد ؛ استرس ؛ تعارض والد - نوجوانچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثر بخشی مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر تعارضات والد - نوجوان و استرس تحصیلی دانش آموزان دختر متوسطه اول انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی والدین دانش آموزان دختر متوسطه اول منطقه 12 شهر تهران در سال تحصیلی98-99 بود و نمونه تحقیق شامل 30 نفر از والدین دانش آموزانی بود که ملاک های ورود به مطالعه را داشتند و به شیوه در دسترس انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو پرسشنامه استاندارد شده استرس تحصیلی زاژاکووا و همکاران (2005) و تعارض رابین و فاستر (1989) پاسخ دادند. مشاوره گروهی پذیرش و تعهد در 8 جلسه برای اولیا آزمودنیهای گروه آزمایش اجرا شد، در حالیکه اولیا گروه کنترل هیچ برنامه درمانی دریافت نکردند. برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کوواریانس تک متغیری استفاده شد. نتایج نشان داد که بین گروه آزمایشی و گروه کنترل در تعارضات والد - نوجوان تفاوت معناداری وجود دارد (001/0 = sig ؛ 068/ 16F =) و مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش تعارضات والد -نوجوان تاثیر داشت. مجذور جزیی ایتا نشان داد که 40 درصد از متغیر تعارضات والد - نوجوان به وسیله درمان پذیرش و تعهد تبیین شد. همچنین بین گروه آزمایشی و گروه کنترل در استرس تحصیلی تفاوت معناداری وجود داشت (001/0 sig =). مشاوره گروهی مبتنی بر پذیرش و تعهد در کاهش استرس تحصیلی تاثیر داشته است. مجذور جزیی ایتا نشان می دهد که 97 درصد از متغیر استرس تحصیلی به وسیله درمان پذیرش و تعهد تبیین شد. نتیجه گیری: میتوان از این شیوه برای کاهش استرس تحصیلی و تعارضات والد - نوجوان در مدارس استفاده کرد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10470 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0509 MA /509 1399 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثر بخشی هنر درمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت دانش آموزان دوره دوم دبستان (1402) / آشوری ، مهناز، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آشوری ، مهناز، نویسنده شماره بازیابی : MA /176 1402 عنوان : اثر بخشی هنر درمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت دانش آموزان دوره دوم دبستان تکرار نام مولف : مهناز آشوری ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : اله داد ، رضوان، استاد راهنما موضوعها : اصفا
خلاقیت ؛ پرخاشگری ؛ هنردرمانی با رویکرد نقاشیچکیده : هنردرمانی به دلیل آسانی در برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان، افزایش صمیمیت و بیپرده گویی یک روش درمانی است که در آن مراجعان میتوانند از طریق آن اظهار وجود کنند تا با مسائل و نگرانی هایی که او را به محیط درمانی کشانده است راحتر کنار بیایند و درمانگر و مراجع با هم برای درک فرآیند هنری و محصول این فرآیند همکاری می کنند. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر پرخاشگری و خلاقیت بر دانش آموزان دوره دوم دبستان بود. پژوهش حاضرشبه آزمایشی وبا طرح پیش آزمون _پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری شامل کودکان سن 10 تا 12 سال مدرسه ابتدایی شهر تهران بود که براساس شرایط ورود پژوهش تعداد 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایدهی شدند. پروتکل اجرای مداخله هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر روی گروه آزمایش به مدت 8 جلسه، 45الی 60دقیقه و یک بار در هفته اعمال شد در حالی که گروه کنترل چنین آموزشی را دریافت نکردند. هر دو گروه به وسیله پرسشنامه پرخاشگری" باس و پری "(1992)و پرسشنامه خلاقیت "تورنس"(1372)در دو مرحله پیش آزمون _پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس یا مانکوا انجام گرفت تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم ¬افزار آماری SPSS 27انجام گرفت. نتایج نشان دادند که هنردرمانی با رویکرد نقاشی بر کاهش پرخاشگری و افزایش خلاقیت موثر بوده است اثربخشی مداخله بر دو متغیر خلاقیت و پرخاشگری تایید شد و مداخله هنردرمانی بر هردو متغیر خلاقیت و پرخاشگری اثربخش بود (05/0>p) لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10064 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0176 MA /176 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثر پایگاه اقتصادی - اجتماعی در انتخاب نوع فعالیت ورزشی جوانان شهرستان کرمانشاه (1394) / ویسی ، آرمان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ویسی ، آرمان، نویسنده شماره بازیابی : MA /103 1394 عنوان : اثر پایگاه اقتصادی - اجتماعی در انتخاب نوع فعالیت ورزشی جوانان شهرستان کرمانشاه ناشر: دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات سال نشر : 1394 صفحه شمار: 116 ص شناسه افزوده : مهدوی ، محمدصادق، استاد راهنما موضوعها : اصفا
پایگاه اقتصادی - اجتماعی ؛ فعالیت ورزشی ؛ جوانان ورزشکارلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=1677 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0103 MA /103 1394 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته جامعه شناسی اسناد معمولی موجود جامعه شناسی ورزش اثربخشی الگوی سازگاری با خانواده همسر با رویکرد سهم گذاری مبتنی بر هستی شناسی اسلامی در رضایت زناشویی (1401) / امیدبخش ، مژگان، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه امیدبخش ، مژگان، نویسنده شماره بازیابی : MA /423 1401 عنوان : اثربخشی الگوی سازگاری با خانواده همسر با رویکرد سهم گذاری مبتنی بر هستی شناسی اسلامی در رضایت زناشویی تکرار نام مولف : مژگان امیدبخش ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1401 صفحه شمار: 103ص شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، نویسنده موضوعها : اصفا
رویکرد سهم گذاری ؛ الگوی سازگاری با خانواده همسر ؛ رضایت زناشوییچکیده : سازگاری با خانواده همسر یک مولفه فرهنگی است و باورها و نظام اعتقادی افراد بر کیفیت آن اثر می-گذارد هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگوی سازگاری با خانواده همسر با رویکرد سهم گذاری مبتنی بر هستی شناسی اسلامی در رضایت زناشویی بود. پژوهش با استفاده از طرح تجربی تک آزمودنی با خط پایه چندگانه صورت گرفت. جامعه آماری پژوهش شامل زنان متاهل ساکن منطقه 5 تهران در سال 1400-1401 بود. تعداد نمونه پژوهش سه نفر از زنان متاهل بود که به صورت هدفمند با رعایت ملاکهای ورود به پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه رضایت زناشویی انریچ (اولسون، 1998) بود. آزمودنی ها 11 جلسه تقریبا یک ساعته مداخله مبتنی بر رویکرد سهم گذاری اسلامی را دریافت کردند. برای تحلیل داده ها از شاخص تغییر پایا، درصد بهبود و تحلیل نموداری استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داد که مداخله پژوهش بر رضایت زناشویی و خرده مقیاس های آن اثربخشی معناداری دارد. البته برای دو خرده مقیاس ازدواج و فرزندان و اوقات فراغت اگرچه از لحاظ آماری نتایج معنادار نبود، اما درصد بهبودی از لحاظ بالینی نتایج اثربخشی را نشان می¬داد. در مجموع نتایج بدست آمده نشان داد که بهره گیری از الگوی سازگاری با خانواده همسر مبتنی بر رویکرد سهم گذاری که متناسب با فرهنگ ایرانی تدارک دیده شده است، می¬تواند در قبال زوجینی که با مشکل عدم سازگاری از خانواده همسر و متعاقبا کاهش رضایت زناشویی سروکار دارند، توسط متخصصین و مشاورین خانواده بکار گرفته شود لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9569 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0423 MA /423 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش ارتباط بدون خشونت بر تعارضات و دلزدگی زناشویی زنان متاهل (1396) / حسنی ، لعیا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه حسنی ، لعیا، نویسنده شماره بازیابی : MA /169 1396 عنوان : اثربخشی آموزش ارتباط بدون خشونت بر تعارضات و دلزدگی زناشویی زنان متاهل تکرار نام مولف : لعیا حسنی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 صفحه شمار: 75ص شناسه افزوده : خادمی اشکذری، عزت، استاد راهنما زند کریمی ، غزال، استاد مشاور موضوعها : اصفا
ارتباط بدون خشونت ؛ تعارضات زناشویی ؛ دلزدگی زناشوییلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=7760 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0169 MA /169 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی (1402) / اسماعیلی ، سمیه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسماعیلی ، سمیه، نویسنده شماره بازیابی : MA /175 1402 عنوان : اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی تکرار نام مولف : سمیه اسماعیلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 موضوعها : اصفا
فرزندپروری ؛ الگوهای تربیت اخلاقیچکیده : پژوهش حاضر با هدف اثربخشی آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور بر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی انجام شد. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون ـ پس آزمون با گروه کنترل و مطالعه پیگیری یک ماهه بود.جامعه آماری شامل والدینی بود که فرزندان آن ها در گروه سنی9-11 سال و در مدرسه خدیجه کبری منطقه 3 در حال تحصیل بودند که با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس با توجه به ملاک های پژوهش انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (10نفر) و کنترل(10 نفر) قرار گرفتند. گروه آزمایش در 11 جلسه 60 دقیقه ای تحت آموزش الگوی فرزند پروری اخلاق محور قرار گرفتند در حالی که گروه کنترل در فهرست انتظار بودند. ابزارهای جمع آوری داده ها شامل پرسشنامه خودکارآمدی برکلی و پرسشنامه والد-فرزندی پیانتا بود. در ابتدا تجزیه و تحلیل داده های این پژوهش به وسیله روش آماری نرم افزارspss)) دسته بندی ، توصیف و برای تحلیل فرضیه ها از آزمون تحلیل واریانس آمیخته با اندازه گیری مکرر برای بررسی مداخلات استفاده شد. نتایج تحلیل ها نشان داد که بین نمرات دو گروه آزمایش و کنترل در پیش آزمون، پس آزمون و پیگری در دو متغیر خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی تفاوت معناداری وجود دارد. نتایج یافته های این پژوهش کارایی آموزش الگوی فرزندپروری اخلاق محور را در ارتباط با خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی نشان می دهد و بنابراین پیشنهاد میشود روانشناسان و درمانگران از این روش جهت افزایش خودکارآمدی والدین و کیفیت ارتباط والد-فرزندی استفاده نمایند لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10058 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0175 MA /175 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران (1402) / جمشیدی ، فاطمه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه جمشیدی ، فاطمه، نویسنده شماره بازیابی : MA /495 1402 عنوان : اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران تکرار نام مولف : فاطمه جمشیدی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1402 شناسه افزوده : امینی زرین ، علیرضا (1362-)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش ریاضی ؛ رویکرد زمینه محور ؛ پیشرفت تحصیلیچکیده : ضرورت بررسی تاثیر رویکرد آموزش زمینه محور بر میزان پیشرفت تحصیلی و انگیزش دانشآموزان از آن جهت است که این رویکرد چند سالی است که در نظام آموزشی ما برای درس ریاضی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان به عنوان یک شاخص مهم برای ارزیابی نظام های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است، بسیاری از محققین آموزش صحیح ریاضی را سبب افزایش خلاقیت در دانش آموزان میدانند. هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر پایه سوم ابتدایی منطقه 15 تهران بود. پژوهش حاضر یک پژوهش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر کلاس سوم ابتدایی بودند که در سال تحصیلی 1401-1402 در مدارس ابتدایی منطقه 15 شهر تهران ثبت نام کرده بودند. در این منطقه، 52 مدرسه دخترانه دایر است که یک مرکز (دبستان دخترانه شهید فرهادی) به شیوه در دسترس انتخاب شد. بنابراین، 30 نفر کودک (17 دختر و 13 پسر) به صورت در دسترس و با توجه به معیارهای ورود و خروج، از دبستان دخترانه شهید فرهادی وابسته به آموزش و پرورش منطقه 15 تهران، انتخاب و به طور تصادفی در گروه آزمایش و گروه کنترل (هر گروه 15 نفر) جایگزین شدند.به منظور سنجش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان ، میانگین نمرات دانشآموزان در آزمون پیشرفت تحصیلیشان، استفاده شد که مطابق با روشهای معمول امتحان و پس از مشورت با گروهی از مدرسان درس ریاضی، سوالات آزمون طراحی شدند و از آنجایی که آزمون استانداری براساس مطالب تدریس شده وجود نداشت، سوالات آزمون ازهمان روش های معمول و مرسوم که دانش آموزان با آن آشنایی داشتند، استفاده شد. پس از اجرای پیش آزمون دانش آموزان گروه آزمایش به سه گروه فرعی متشکل از پنج نفر تقسیم شدند و در 15 جلسه (سه بار در هفته؛ 30 تا 40 دقیقه برای هر جلسه) آموزشی ریاضی با رویکرد زمینه محور شرکت کردند. یافته¬ها نشان داد که آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری ضرب و تقسیم (245/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت درس آمار (320/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت محیط و مساحت (446/0) گردد. آموزش ریاضی با رویکرد زمینه محور توانسته است در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل ، موجب افزایش پیشرفت یادگیری عددهای کسری (505/0) گردد لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10279 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0495 MA /495 1402 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه ریاضی اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش غنی سازی روابط مبتنی بر روش گاتمن بر شادکامی و صمیمیت زناشویی در زنان با تجربه ازدواج مجدد (1401) / توسلی ، معصومه، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه توسلی ، معصومه، نویسنده شماره بازیابی : MA /402 1401 عنوان : اثربخشی آموزش غنی سازی روابط مبتنی بر روش گاتمن بر شادکامی و صمیمیت زناشویی در زنان با تجربه ازدواج مجدد تکرار نام مولف : معصومه توسلی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1401 صفحه شمار: ص.96 شناسه افزوده : نیکنام ، ماندانا، استاد راهنما موضوعها : اصفا
شادکامیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9372 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0402 MA /402 1401 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه روانشناسی اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش های مبتنی بر روان شناسی مثبت گرا با رویکرد اسلامی بر افزایش خوش بینی و رضایتمندی زناشویی زوج ناسازگار (1403) / یگانه فرد ، مریم، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه یگانه فرد ، مریم، نویسنده شماره بازیابی : MA /510 1403 عنوان : اثربخشی آموزش های مبتنی بر روان شناسی مثبت گرا با رویکرد اسلامی بر افزایش خوش بینی و رضایتمندی زناشویی زوج ناسازگار تکرار نام مولف : مریم یگانه فرد ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1403 شناسه افزوده : دهدست ، کوثر، استاد راهنما موضوعها : اصفا
روانشناسی مثبت گرا با رویکرد اسلامی ؛ رضایتمندی زناشویی ؛ خوشبینیچکیده : رضایتمندی زناشویی، خوش¬بینی و عواملی که موجب دوام و بقای پیوندهای زناشویی می¬شوند، بسیار حائز اهمّیت هستند. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزشهای مبتنی بر روانشناسی مثبتگرا با رویکرد اسلامی بر افزایش خوشبینی و رضایتمندی زناشویی در زوجهای ناسازگار انجام شد. روش نمونهگیری بدین¬گونه انجام شد که یک کلینیک از بین کلینیکهای شهر تهران به صورت در دسترس انتخاب گردید سپس40 نفر از افرادی که در دو پرسشنامهی رضایت زناشویی انریچ و خوشبینی پترسون نمرات پایینی کسب کرده بودند، به عنوان نمونهی تحقیق انتخاب و وارد پژوهش شدند. این40 نفر نمونهی آماری پژوهش، به صورت تصادفی به دو گروه 20 نفره¬ی کنترل و آزمایش تقسیم شدند. ابزارهای استفاده شده در این تحقیق شامل پرسشنامهی رضایت زناشویی انریچ و پرسشنامهی خوشبینی پترسون (ASQ) میباشد. پروتکل آموزش¬های مبتنی بر روان¬شناسی مثبت¬گرا با رویکرد اسلامی طیّ 10 جلسه¬ی 120 دقیقه¬ای، هفته¬ای یک بار بر روی گروه آزمایش اجرا شد. طرح پژوهش به صورت نیمه آزمایشی با پیشآزمون - پسآزمون با گروه کنترل صورت گرفت و برای تحلیل دادهها از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیّره (MANCOVA) استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزشهای مبتنی بر روانشناسی مثبت¬¬گرا با رویکرد اسلامی، منجر به افزایش رضایتمندی زناشویی و خوشبینی در زوجهای ناسازگار گروه نمونه شده است لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=10471 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0510 MA /510 1403 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش همیاری بر حل مسئله اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان قدس (1399) / ناصری غیاثوند ، حمیده، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه ناصری غیاثوند ، حمیده، نویسنده شماره بازیابی : MA /335 1399 عنوان : اثربخشی آموزش همیاری بر حل مسئله اجتماعی و انگیزش تحصیلی دانش آموزان پسر پایه ششم ابتدایی شهرستان قدس تکرار نام مولف : حمیده ناصری غیاثوند ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1399 صفحه شمار: ص.103 شناسه افزوده : پیریایی ، صالحه، استاد راهنما شعبانی ، زهرا، استاد مشاور موضوعها : اصفا
انگیزش تحصیلیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=8977 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0335 MA /335 1399 کتاب فارسی کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه رشته علوم تربیتی اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی «راه حل محور» برخودانضباطی و تعارض والد- فرزند در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول (1397) / آقامحمدی سندانی ، صدرا، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه آقامحمدی سندانی ، صدرا، نویسنده شماره بازیابی : MA /444 1397 عنوان : اثربخشی آموزش گروهی «راه حل محور» برخودانضباطی و تعارض والد- فرزند در دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول تکرار نام مولف : صدرا آقامحمدی سندانی ناشر: تهران : دانشکده غیر دولتی- غیر انتفاعی رفاه، انتشارات سال نشر : 1397 صفحه شمار: ص.117 شناسه افزوده : زند کریمی ، غزال، استاد راهنما جعفری ، میرسعید (1360 -)، استاد مشاور موضوعها : اصفا
آموزش گروهی راه حل محور ؛ تعارض والد- فرزند ؛ خود انضباطیلینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9590 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0444 MA /444 1397 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود اثربخشی آموزش گروهی الگوی تصویرسازی ارتباطی بر انتظار از ازدواج و تعهد زناشویی زنان متأهل شهر تهران (1396) / اسلامی ، پریوش، نویسنده
نوع مدرک: متون چاپی سرشناسه اسلامی ، پریوش، نویسنده شماره بازیابی : MA /280 1396 عنوان : اثربخشی آموزش گروهی الگوی تصویرسازی ارتباطی بر انتظار از ازدواج و تعهد زناشویی زنان متأهل شهر تهران تکرار نام مولف : پریوش اسلامی ناشر: دانشکده غیردولتی-غیرانتفاعی رفاه (خواهران تهران) سال نشر : 1396 شناسه افزوده : جعفری ، میرسعید (1360 -)، استاد راهنما موضوعها : اصفا
آموزش گروهی ؛ تصویرسازی ارتباطی ؛ تعهد زناشوییچکیده : هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش گروهی الگوی تصویر سازی ارتباطی بر انتظار از ازدواج و تعهدزناشویی زنان متاهل با حداکثر سه سال سابقه¬ی زندگی مشترک شهر تهران در سال 1396 بود. روش پژوهش شبه آزمایشی و با طرح پیش¬آزمون و پس¬آزمون با گروه کنترل است. جامعه¬ی آماری، شامل زنان متاهل شهر تهران در سال 1396 بود که حداکثر 3 سال از آغاز زندگی مشترکشان سپری شده بود. نمونه¬ی پژوهش مورد نظر 30 نفر می¬باشد که به روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شدند و سپس در دو گروه 15 نفره (15نفر گروه آزمایش و 15نفر گروه کنترل) قرار داده شدند. داده¬های پژوهش از طریق پرسش¬نامه¬های تعهدزناشویی آدامز و جونز (1997) و انتظار از ازدواج جونز و نلسون (1996) جمع¬آوری شد. و با روش¬های آمارتوصیفی (میانگین، انحراف معیار و ...) و آماراستنباطی (تحلیل کوواریانس) به تجزیه و تحلیل داده¬ها پرداخته شد.نتایج پژوهش نشان داد که آموزش الگوی تصویرسازی ارتباطی بر انتظار از ازدواج و یکی از مولفه¬های آن (انتظار آرمانی از ازدواج) تاثیر معناداری دارد (05/0>P). بنابراین می¬توان بیان نمود که آموزش الگوی تصویرسازی ارتباطی، انتظارت غیرواقعی افراد را به انتظارت واقع¬بینانه¬تری تبدیل کرده¬است. و موجب کاهش سطح انتظارات آرمانی افراد شده-است و آموزش این الگو بر مولفه¬های دیگر انتظار از ازدواج (انتظار واقع¬بینانه و انتظار بدبینانه) و تعهدزناشویی و مولفه¬های آن (تعهدشخصی، تعهداخلاقی و تعهدساختاری) تاثیر معناداری نداشته¬است (05/0 لینک ثابت رکورد: ../opac/index.php?lvl=record_display&id=9934 زبان مدرک : فارسی
درخواست رزرو
شماره ثبت شماره بازیابی نام عام مواد محل نگهداری بخش وضعیت ثبت وضعیت امانت گرایش تحصیلی 0280 MA /280 1396 پایاننامه کتابخانه مرکزی دانشکده رفاه مشاوره اسناد معمولی موجود